Overcast Clouds

8°C

Kołobrzeg

2 marca 2024    |    Imieniny: Halszka, Helena, Radosław
2 marca 2024    
    Imieniny: Halszka, Helena, Radosław

Redakcja: tel. 500-166-222 poczta@miastokolobrzeg.pl

Portal Miasto Kołobrzeg FBPortal Miasto Kołobrzeg na YT

Regionalny Portal Informacyjny Miasta Kołobrzeg i okolic

reklama

reklama

Co politycy wcisną nam w kolejnej kampanii wyborczej?

Dziurawa jak ser szwajcarski rura kanalizacyjna wzdłuż ulicy Rzecznej skłoniła mnie ostatnio do zastanowienia się, co zaoferują nam politycy w kolejnej kampanii wyborczej, która zostanie odsunięta w czasie o pół roku, na wiosnę 2024 roku. Janusz Gromek w 2010 roku oddawał do użytku stadion, w 2014 roku molo. Jakim przebojem wejdzie do kampanii Anna Mieczkowska? Czy będzie to coś pokroju placu zabaw przy Dubois - opóźnionego i nieukończonego? To koszmar każdego polityka. Ale to mało, bo coś nam mieszkańcom trzeba pokazać. Jakąś wizję nie na 4, ale na 5 lat. Takiego przeboju na razie nie widać, ale jest jeszcze 1,5 roku.

Rok 2023 może być i zapewne będzie niezwykle ciężki dla Polaków, także dla kołobrzeżan. Rosnące ceny żywności, usług, ale także ogrzewania, prądu i gazu, spowodują wzrost niezadowolenia społecznego i braku zaufania do polityków. Rząd na pewno część niepowodzeń przerzuci na samorządowców. Może się okazać, że najlepsze efekty osiągną ci, którzy postawią na programy socjalne, choć wydawanie pieniędzy w ten sposób nie jest wcale takie łatwe. Wymaga jakichś pomysłów. Rozgoryczone i oszukane społeczeństwo uważa, że wszystko mu się należy. To oznacza, że sprawdzone do tej pory strategie w kampaniach wcale nie muszą być skuteczne. Przykładem są związkowcy z MOPS czy jeden związek z Komunikacji Miejskiej: im pieniądze się należą, bo podwyżkę dali sobie radni i prezydent. To, że za te podwyżki pośrednio zapłacą kołobrzeżanie mało kogo tam interesuje. Ale interesuje to włodarzy, bo danie podwyżek w jednostkach czy spółkach w tym roku, spowoduje podwyżki cen usług komunalnych w przyszłym. Do tego rosnąca inflacja napędza pewne negatywne mechanizmy, w tym spiralę cenowo-płacową. Każdego kwartału mamy coraz mniej i większe zarobki tego nie zmienią. Oczywiście, pracownicy chcą mieć poczucie, że ich praca jest więcej warta, ale w realnych pieniądzach nie jest to już możliwe.

Nadchodzi powoli czas zamortyzowanych miejskich inwestycji, które wołają o wielomilionowe wydatki w Wodociągach czy Zieleni Miejskiej. Przyszłością miasta jest port, który też będzie wymagał nakładów. Tu na razie są środki zewnętrzne, ale to też wymaga uwagi magistratu i wsparcia z Warszawy. Kotwica piłkarska zmierza do I ligi, mamy koszykarzy, ale także inne sportowe kluby. Bez troski o kołobrzeską młodzież nie zapewnimy jej przyszłości, a to też wymaga pieniędzy, których będzie coraz mniej. Kołobrzeżanie, nauczeni przez ostatnie lata, że Kołobrzeg jest najlepszym miejscem do życia, nie przystaną na przycupku, żeby studiować wyborcze ulotki. A do tego dochodzi rozgoryczenie najgorszą w historii Radą Miasta, porażką wizerunkową Kołobrzeskich Razem, których ostatnio sklejono taśmą i schowano do lamusa. Jesienią wzrosną podatki. Maciej Bejnarowicz ukuł hasło Kołobrzegu, jako bogatego miasta biednych ludzi. Bardzo trudno będzie zmierzyć się z takim właśnie poczuciem kołobrzeżan, bo to akurat jest prawda. Za chwilę Gala Przedsiębiorczości. Ciekawe, czy będzie tam o społecznej odpowiedzialności biznesu i o tym, jak niektóre kołobrzeskie spółki zwalniały ludzi na potęgę w okresie pandemii? Ciekawe, czy zwolnieni zobaczą liderów biznesu na tej gali? Co tym ludziom zostanie zaproponowane? Praca za najniższą krajową na pół etatu czy jakieś tam zasiłki?

Sytuacja w naszym mieście jest nieco trudniejsza, bo sezon wcale nie był tak udany, jak niektórzy by chcieli, żeby o tym pisać, a koszty życia rosną lawinowo, zwłaszcza w Kołobrzegu, gdzie wszystko jest i tak drogie. Będzie jeszcze droższe. Powstaje pytanie, jak dla polityków będą drodzy wyborcy i co zrobią dla nich, żeby zyskać na tym poparcie. A co zyska Kołobrzeg do 2030 roku? Tego chyba nie wie jeszcze nikt.

Robert Dziemba

reklama

reklama

reklama

reklama

Dodaj komentarz

UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.

Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.

Zgody wymagane prawem - potwierdź aby wysłać komentarz



Kod antyspamowy
Odśwież

Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo AMBERPRESS z siedzibą w Kołobrzegu przy ul. Zaplecznej 9B/6 78-100 Kołobrzeg, o numerze NIP: 671-161-39-93. z którym możesz skontaktować się osobiście pod numerem telefonu 500-166-222 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość mailową na adres poczta@miastokolobrzeg.pl Jednocześnie informujemy że zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych przysługuje ci prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania w zakresie wynikającym z obowiązującego prawa.

reklama