Mamy okres przedświąteczny, a zakupy zdalne w ramach handlu e-commerce cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Niestety, podczas dokonywania zakupów na odległość, dochodzi do sporów pomiędzy kupującymi a sprzedającymi. - Czytajmy regulaminy - apeluje Aneta Cieślicka, powiatowy rzecznik praw konsumentów. Przyznaje, że sporym obszarem, na którym powstają problemy kupujących jest to, że przed dokonaniem transakcji nie czytają tych dokumentów, a potem powstają kłopoty. Inna sprawa to branie udziału w aukcjach, w których cena jest ceną netto. - To powinno zwrócić naszą uwagę - dodaje Cieślicka. Powodem tego stanu jest często fakt, że firmy handlujące na aukcjach internetowych mają swoją siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym i do ceny wylicytowanej trzeba będzie doliczyć podatki lub cła. Ponadto, jeśli kupujemy towar u sprzedawcy np. w Chinach, aby skorzystać z prawa do zwrotu towaru będziemy musieli ponieść wysoki koszt wysyłki. Więcej w materiale wideo.
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.