Powiatowy Rzecznik Konsumentów wszczął postępowanie wobec spółki Energa Obrót oraz jej Punktu Partnerskiego przy ul. Zaplecznej. Liczba skarg rośnie.
- Konsumenci informują Rzecznika, że zarówno w trakcie rozmowy telefonicznej, jak i podczas wizyty w Punkcie, przedstawiciele Energa Obrót proponują zawarcie nowej umowy sprzedaży energii elektrycznej. Zapewniają konsumentów, że nowa umowa będzie korzystniejsza finansowo. Konsumenci skarżą się jednakże, że nie zostali poinformowani o dodatkowej opłacie, tzw. opłacie handlowej w kwocie 16,99 zł za miesiąc. Przy założeniu, że rachunek za energię elektryczną obejmuje dwa okresy rozliczeniowe, należy się spodziewać, że opłata wzrośnie o ok. 34 zł - mówi Aneta Cieślicka, rzecznik praw konsumentów.
Konsumenci pytają, gdzie w takim razie jest ta oszczędność, o której zapewniali pracownicy spółki. I jak dodaje Cieślicka, trudno się tego doliczyć. - Konsumentów obowiązuje dotychczasowa umowa. Zmiana umowy nie jest konieczna i nie wynika ze zmiany przepisów, czy też zmian organizacyjnych firmy. Nowa umowa zawierana jest na okres 4 lat bez możliwości jej wcześniejszego rozwiązania, pod rygorem kary umownej w wysokości kilku tysięcy złotych - wyjaśnia Cieślicka.
Rzecznik apeluje do mieszkańców o zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości przy zawieraniu umów kompleksowych. Aneta Cieślicka wszczęła już postępowanie wyjaśniające w sprawie stosowania nieuczciwych praktyk rynkowych przez ww. operatora. Zawiadomiła też o sprawie Urząd Regulacji Energetyki Delegatura w Szczecinie i w Gdańsku.
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.