Overcast Clouds

8°C

Kołobrzeg

2 marca 2024    |    Imieniny: Halszka, Helena, Radosław
2 marca 2024    
    Imieniny: Halszka, Helena, Radosław

Redakcja: tel. 500-166-222 poczta@miastokolobrzeg.pl

Portal Miasto Kołobrzeg FBPortal Miasto Kołobrzeg na YT

Regionalny Portal Informacyjny Miasta Kołobrzeg i okolic

reklama

reklama

W RCK odbyła się prezentacja wyników badania opinii turystów przyjeżdżających do Kołobrzegu. Niestety, brakuje powodów do szczególnego zachwytu.


Wyniki zaprezentowali pracownicy Urzędu Miasta, po czym przedyskutowano zaprezentowane dane. Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu 2010 roku i sfinansowano je ze środków unijnych. Wzięło w nim udział około 600 osób, które przepytano w dzielnicy uzdrowiskowej i w centrum miasta.

Z badania wynika, że do Kołobrzegu przyjeżdżają zasadniczo rodziny lub osoby o uregulowanym stanie cywilnym (59%). Single to tylko 30%. 43,2% przyjezdnych to osoby pracujące, 31,4% to emeryci i renciści, 15,8% studenci, a przedsiębiorcy tylko 5,8%. Niemal połowa przyjezdnych (45%) to osoby nieaktywne ekonomicznie (emeryci, studenci, bezrobotni), a więc osoby, które nie zostawiają w Kołobrzegu większych sum pieniędzy.

W kategorii turystów polskich, dochód nieco ponad 40% z nich nie przekracza 1500 zł miesięcznie, a dochód niemal 37% to maksymalnie 2500 zł. W kategorii turystów zagranicznych niemal połowa z nich zarabia miesięcznie do 1500 euro, a 42,6% ma wpływy maksymalnie do 2500 zł miesięcznie. Według autorów badania, turyści polscy mieli do wydania średnio około 140 zł dziennie. 25% dysponowała budżetem dobowym mniejszym niż 61,25 zł, a 25% większym niż 150 zł.

Większość turystów była zadowolona (60%) lub raczej zadowolona (34%) z pobytu w Kołobrzegu. Jednak aż 82,4% osób przyjechało tu tylko w celach turystycznych. Po 35% badanych wskazało również jako cel rozrywkę lub poprawę zdrowia. Badani wskazywali, że największą wartością Kołobrzegu jest położenie nad morzem, czystość plaży. Do negatywów zaliczyli szczególnie wysokie ceny, korki, zły stan infrastruktury komunalnej. Szczególnie krytycznie odniesiono się do braku publicznych toalet czy braku egzekwowania zakazu palenia na plaży.

- Niestety, przez 4 lata nic nie zmieniło się w Kołobrzegu - uważa Henryk Bieńkowski, radny Rady Miasta. - Promocja miasta to pieniądze wyrzucone do kosza. Kolejne marnotrawstwo to strategia promocji, którą oceniam jako fikcję literacką, na której realizację wyrzucamy kolejne pieniądze. Z tych badań, jeśli uznajemy je za wiarygodne, wynika, że Kołobrzeg jest mało interesujący i w perspektywie kolejnych lat jako kurort będzie cieszył się marginalnym zainteresowaniem.

- Dla mnie ta prezentacja była mało czytelna, a pewne kwestie chciałbym bardziej przedyskutować, bo wnioski płynące z takie dyskusji powinny przybrać mniej ulotną formę - mówi radny Jacek Woźniak. - Myślę, że przez ostatnie lata jakaś taka wielka i satysfakcjonująca poprawa jeśli idzie o postrzeganie Kołobrzegu jako miejsca atrakcyjnego wypoczynku, zwłaszcza dla ludzi młodych, myślę że coś takie nie nastąpiło.

Janusz Gromek, prezydent Kołobrzegu, wskazywał na zmiany w Kołobrzegu i realizowane inwestycje, które zmieniają wizerunek miasta. Jego zdaniem, te pionierskie badania w historii miasta, pokazują, jak dużo jeszcze jest do zrobienia i jak wiele zrobiono, żeby Kołobrzeg nie odstawał od innych kurortów.

Dla naszych Czytelników zamieszczamy wyniki badania do pobrania, zapoznania się i wyciągnięcia własnych wniosków (pobierz wyniki badania).

 

reklama

reklama

reklama

reklama

Dodaj komentarz

UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.

Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.

Zgody wymagane prawem - potwierdź aby wysłać komentarz



Kod antyspamowy
Odśwież

Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo AMBERPRESS z siedzibą w Kołobrzegu przy ul. Zaplecznej 9B/6 78-100 Kołobrzeg, o numerze NIP: 671-161-39-93. z którym możesz skontaktować się osobiście pod numerem telefonu 500-166-222 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość mailową na adres poczta@miastokolobrzeg.pl Jednocześnie informujemy że zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych przysługuje ci prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania w zakresie wynikającym z obowiązującego prawa.

reklama