Clear Sky

16°C

Kołobrzeg

20 czerwca 2024    |    Imieniny: Bogna, Florentyna, Rafał
20 czerwca 2024    
    Imieniny: Bogna, Florentyna, Rafał

Redakcja: tel. 500-166-222 poczta@miastokolobrzeg.pl

Portal Miasto Kołobrzeg FBPortal Miasto Kołobrzeg na YT

Regionalny Portal Informacyjny Miasta Kołobrzeg i okolic

reklama

reklama

Radny Adam Wieczorek wziął się ostro do roboty. Podczas kontroli promocji miasta przez koszykarską Kotwicę, nie zostawił na spółce suchej nitki.


Komisja Rewizyjna Rady Miasta zbadała, jak Kotwica Kołobrzeg promuje miasto przez sport. Dla nikogo nie jest tajemnicą, że koszykarze są popularni, mają swoich fanów, a poprzez rozgrywki mogą zrobić wiele dla miasta. Nie brakuje jednak krytyków, że to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Mówimy tu o kwocie 910 tysięcy złotych w ostatnim roku. Sprawę chciała więc wyjaśnić Komisja Rewizyjna. Jej wnioski są zatrważające. Mogą docelowo pozbawić spółkę pieniędzy.

Radni, w tym przewodniczący zespołu kontrolnego - Adam Wieczorek, zainteresowali się obowiązkowymi sprawozdaniami spółki, zarówno merytorycznym, jak z wykonania umowy promocyjnej. Okazało się, że przedłożone Urzędowi Miasta przez Kotwicę Kołobrzeg S.A. dokumenty są niezwykle pobieżne i zawierają wiele błędów. Dowodem na promocję Kołobrzegu przez sport było załączonych kilkanaście wycinków z prasy lokalnej (w tym aż 1 z naszej gazety). Brakuje dokumentacji fotograficznej i filmowej z meczów. Mecz rozgrywane na wyjeździe w ogóle nie mają żadnej dokumentacji: "To, co znaleźliśmy w dwóch teczkach nam dostarczonych, przypomina materiały dziennikarzy Gazetki Szkolnej Łomot, bądź innych szkolnych periodyków" - czytamy w przedstawionym dziś sprawozdaniu Komisji Rewizyjnej. Radni zwracają na stosunkowo małe doświadczenie w zarządzaniu prezesa spółki, wytykając mu dyletanctwo. Mało tego, wytykają fakt, że pomimo ogromnych pieniędzy na promocję, telewizja transmitowała tylko jeden mecz Kotwicy. "Dodając brak wychowanków Kotwicy w składzie, to promocja bardziej amerykańskich gwiazdorów niż Kołobrzegu i kołobrzeżan. Zdaniem Komisji Rewizyjnej, Kotwica Kołobrzeg S.A. nie wywiązuje się z umowy w sprawie usług promocyjnych w zakresie popularyzacji i rekreacji miasta Kołobrzeg poprzez uczestniczenie drużyny Kotwicy Kołobrzeg w rozgrywkach Polskiej Ligi Koszykówki w 2010 roku" - czytamy w sprawozdaniu.

W związku z powyższym, radni przyjęli na posiedzeniu komisji następujące wnioski:
1. Zobowiązać prezydenta do rzetelnego egzekwowania sprawozdania składanego przez Kotwicę Kołobrzeg S.A.
2. W przypadku dalszego lekceważenia Gminy Miasto Kołobrzeg przez Kotwicę Kołobrzeg S.A. odstąpić od zawierania podobnych, tego typu umów.

Przed prezydentem jeszcze jeden problem. Spółki, których jest właścicielem, pożyczyły Kotwicy Kołobrzeg S.A. spore sumy pieniędzy i mają problemy z ich odzyskaniem. Jak do tej pory Urząd Miasta nie przekazał nam łącznej kwoty zaległości sportowej spółki akcyjnej wobec spółek komunalnych, w których udziały ma gmina miejska.

 

reklama

reklama

Dodaj komentarz

UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.

Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.

Zgody wymagane prawem - potwierdź aby wysłać komentarz



Kod antyspamowy
Odśwież

Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo AMBERPRESS z siedzibą w Kołobrzegu przy ul. Zaplecznej 9B/6 78-100 Kołobrzeg, o numerze NIP: 671-161-39-93. z którym możesz skontaktować się osobiście pod numerem telefonu 500-166-222 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość mailową na adres poczta@miastokolobrzeg.pl Jednocześnie informujemy że zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych przysługuje ci prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania w zakresie wynikającym z obowiązującego prawa.

reklama