Overcast Clouds

10°C

Kołobrzeg

28 marca 2024    |    Imieniny: Aniela, Sykstus, Joanna
28 marca 2024    
    Imieniny: Aniela, Sykstus, Joanna

Redakcja: tel. 500-166-222 poczta@miastokolobrzeg.pl

Portal Miasto Kołobrzeg FBPortal Miasto Kołobrzeg na YT

Regionalny Portal Informacyjny Miasta Kołobrzeg i okolic

reklama

reklama

reklama

urząd kołobrzeg

Regionalne Centrum Kultury w Kołobrzegu ogłosiło przetarg na promocję miast na sezon wiosna-lato 2021. Do dziennikarzy trafiła informacja o tym fakcie, w której czytamy: „Kołobrzeg ogłosił przetarg nieograniczony na agencję, która kompleksowo opracuje działania promocyjne Miasta. Agencja ma współtworzyć z Miastem m.in. strategie reklamowe offline i online służące promocji w sezonie wiosna-lato 2021. Agencja będzie odpowiedzialna za obsługę digital i influencer marketing, social media, ATL, BTL,  a także dobór działań PR promujących markę Kołobrzeg Re:generacja wśród mieszkańców miasta. Wybrana agencja będzie współpracować z Regionalnym Centrum Kultury w Kołobrzegu, jako jednostką nadzorującą promocję miasta. Wykonawca ubiegający się o zamówienie musi posiadać doświadczenie polegające na wykonaniu usług m.in. obejmujących opracowanie koncepcji kreatywnej i wdrożenie kampanii informacyjno – promocyjnej o wartości budżetu mediowego na poziomie min. 500.000,00 zł brutto, obejmujących realizację działań marketingowych m.in. w mediach społecznościowych, współpracę z influencerami o wartości budżetu mediowego przeznaczonego wyłącznie na działania digital na poziomie min. 400.000,00 zł brutto, obejmujących opracowanie i wdrożenie projektu komunikacji PR, którego szacunkowy ekwiwalent reklamowy tzw. AVE wyniosło minimum 500.000,00 zł brutto”. Gdyby magistrat nie powiedział o tym działaniu, dziennikarze dowiedzieliby się pewnie o tym fakcie po jego rozstrzygnięciu. A skoro dowiedzieli się już teraz, to z niektórych mediów można było przy okazji dowiedzieć się, co sądzą o tym eksperci, czyli niektórzy radni.

Sytuacja jest ciekawa o tyle, że gdy bardzo podobne działania miasto podejmowało w roku 2020, to panowała, co do zasady, zgoda co do konieczności prowadzenia promocji. Zbulwersowano się, że procedury ruszyły tak późno (wybór nowego dyrektora RCK). Potem krytykowano niektóre działania, jak na przykład wybór niektórych infuencerów, o czym pisaliśmy na naszym portalu. Teraz można było usłyszeć w Radio Kołobrzeg z ust radnego Jacka Woźniaka, że miasto po prostu wydaje pieniądze. Natomiast radny Maciej Bejnarowicz skrytykował prezydent Annę Mieczkowską za to, że RCK sam nie odpowiada za promocję, tylko zleca ją innym podmiotom. – O co tutaj chodzi? – pytał retorycznie Bejnarowicz. Tyle, że sami radni uważają, że zamiast tworzyć etaty i wydawać na nie pieniądze, miasto może z powodzeniem korzystać z outsourcingu, bo jest tańszy. Można to usłyszeć do drugą sesję.

To oczywiście prowadzi do pewnego rozdwojenia jaźni, także dlatego, że radni, zwłaszcza opozycji, nagle tęsknią za marką „Klimatycznego Kołobrzegu”, którą krytykowali… przez 12 lat. Dopiero gdy wprowadzono nową strategię, jak mówi Bejnarowicz, zaczął tęsknić za starą. Można więc stwierdzić, że Janusz Gromek miał rację, zmieniając strategię miasta, choć wówczas zbierał za to całe snopy krytyki. Kto wie, co będzie za kilka lat, gdy swoją strategię wprowadzi Anna Mieczkowska. O uwagi do przetargu i o co w całej tej sprawie chodzi, zapytaliśmy Martę Ostapiec, która całe zadania marketingowe miasta realizowała w ubiegłym roku. - Od marca 2020 r. obowiązuje nas nowa strategia promocji z hasłem wiodącym Kołobrzeg Re:generacja. Przyjęcie tej strategii przez Radę Miasta domknęło proces porządkowania zadań promocyjnych. Do tej pory działania promocyjne były rozproszone. Dziś te zadania skupione są w jednym miejscu, co pozwala na efektywne planowanie i zarządzanie. Kołobrzeg co roku współpracuje z firmami zewnętrznymi, które wspierają Miasto w promocji w niektórych obszarach. Do tej pory firmy te wyłanianie były w drodze odrębnych postępowań. Postanowiliśmy scalić te zadania w jedną procedurę przetargową, co pozwoli nam na dalsze uporządkowanie procesów promocyjnych. Budżet, jaki planujemy przeznaczyć na promocję jest dokładnie na takim samym poziomie, jak w latach ubiegłych, a jedno postępowanie przetargowe może wręcz okazać się korzystniejsze dla nas cenowo. Mam głębokie przekonanie, że współpraca z agencją będzie wsparciem dla naszego zespołu, a realizacja takich zadań jak np. zakup mediów, czy promocja w internecie, będzie po prostu łatwiejsza i szybsza w realizacji – uważa Ostapiec.

Można odnieść wrażenie, że część radnych po prostu nie zrozumiała komunikatu RCK, nawet nie rozszyfrowała skrótów działań, o których w komunikacie mowa. Natomiast warto zobaczyć jakie faktycznie zadania i z jakim skutkiem będą realizowane. Bo to, że Kołobrzeg będzie potrzebował promocji w momencie, gdy dojdzie do odmrażania gospodarki i życie zacznie wracać na dawne tory, nie budzi wątpliwości.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

Dodaj komentarz

UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.

Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.

Zgody wymagane prawem - potwierdź aby wysłać komentarz



Kod antyspamowy
Odśwież

Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo AMBERPRESS z siedzibą w Kołobrzegu przy ul. Zaplecznej 9B/6 78-100 Kołobrzeg, o numerze NIP: 671-161-39-93. z którym możesz skontaktować się osobiście pod numerem telefonu 500-166-222 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość mailową na adres poczta@miastokolobrzeg.pl Jednocześnie informujemy że zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych przysługuje ci prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania w zakresie wynikającym z obowiązującego prawa.

reklama