Podczas największych w Europie targów kolejowych InnoTrans w Berlinie został zaprezentowany hybrydowy IMPULS 2 wyposażony w superkondensator. W wydarzeniu uczestniczył Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Tomasz Sobieraj. Pociąg z innowacyjnym urządzeniem do magazynowania energii został wyprodukowany przez firmę NEWAG i zakupiony przez Województwo Zachodniopomorskie. Będzie kursował na trasie Szczecin - Kołobrzeg, a rozpoznać go można po efektownym malowaniu nawiązującym do barw i symboli Unii Europejskiej.
Impuls z superkondensatorem to jeden z nowoczesnych pociągów zakupionych przez Województwo Zachodniopomorskie. W ramach umowy zawartej z firmą NEWAG do końca tego roku hybrydowa flota na Pomorzu Zachodnim będzie liczyć 12 pojazdów. Ten, który został wyposażony w superkondensatorowy zasobnik energii, to ósma hybryda z serii. Nazywana jest „europejską” ze względu na efektowną malaturę ze złotymi gwiazdami.
Uroczysta premiera tego pojazdu, dodatkowo wyposażonego w tzw. superkondensator, odbyła się w środę (21 września) na targach InnoTrans w Berlinie.
- Ten pojazd doskonale wpisuje się w cały cykl kilkunastoletnich zmian wprowadzanych w Pomorzu Zachodnim. W 2018 zakończyliśmy proces modernizacji, zastępując stare pojazdy nowymi. Wiedzieliśmy wtedy, że jesteśmy absolutnym liderem. Zrobiliśmy to jako pierwsi. Mało tego - jako jedyni! - podkreślił wicemarszałek Tomasz Sobieraj. - Później poszliśmy o krok dalej i zamówiliśmy hybrydy. Cieszę się, że odbywa się to właśnie przy współudziale firmy NEWAG. Do końca roku 2022 dwanaście hybryd znajdzie się na naszych torach. Do tej pory mieliśmy najnowocześniejszy tabor w Polsce, a teraz mamy w Europie.
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.