Jak poinformował rzecznik prasowy Urzędu Miasta Michał Kujaczyński - Miasto Kołobrzeg bierze udział w programie Partnerska Inicjatywa Miast. Program jest realizowany przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej przy wsparciu doradców Banku Światowego.
Myśląc perspektywicznie i przyszłościowo zarówno Miastu Kołobrzeg, Gminie Kołobrzeg jak i Powiatowi Kołobrzeskiemu potrzebna jest wspólna przestrzeń administracyjna. Taka centralizacja usług byłaby rozwiązaniem wygodnym przede wszystkim dla mieszkańców naszych samorządów. Dlatego Miasto Kołobrzeg zaproponowało współpracę Powiatowi Kołobrzeskiemu oraz Gminie Kołobrzeg i podjęcie działań zmierzających do realizacji projektu „Centrum Administracji Kołobrzeg – nowy Urząd Miasta, Gminy i Starostwa” w formule partnerstwa publiczno – prywatnego. Wspólny urząd mógłby w przyszłości powstać w rejonie ul. Mazowieckiej.
List intencyjny podpisany przez przedstawicieli samorządów mówi o konieczności centralizacji usług administracyjnych dla mieszkańców Powiatu, Gminy oraz Miasta w sposób umożliwiający załatwienie wszelkich spraw urzędowych w jednym miejscu.
Udział w programie pozwoli na stworzenie dokumentu pod nazwą Miejska Inicjatywa Działań, który stanowiłby w przyszłości podstawę pod rozpoczęcie takiego przedsięwzięcia.
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.