Few Clouds

5°C

Kołobrzeg

4 marca 2024    |    Imieniny: Łucja, Kazimierz, Eugeniusz
4 marca 2024    
    Imieniny: Łucja, Kazimierz, Eugeniusz

Redakcja: tel. 500-166-222 poczta@miastokolobrzeg.pl

Portal Miasto Kołobrzeg FBPortal Miasto Kołobrzeg na YT

Regionalny Portal Informacyjny Miasta Kołobrzeg i okolic

reklama

reklama

Oszustwa na portalach społecznościowych

Wiele osób korzysta z portali społecznościowych nie zdając sobie sprawy, ile zagrożeń na nich tam czyha. Oczywiście, mam tu na myśli wszelkiego rodzaju reklamy i oferty marketingowe. Konsumenci przeglądając portale społecznościowe w pełnym zaufaniu klikają w pojawiające się reklamy. Nic bardziej nieroztropnego. Okazuje się, że w ostatnich miesiącach bardzo dużo osób zostało oszukanych właśnie przez firmy reklamujące się w social mediach. Konsumenci -  zachęceni reklamą wyświetlającą się pomiędzy zdjęciami i postami znajomych -  zawierają umowy sprzedaży z firmami, które nie maja siedziby na terenie naszego kraju.

Przykładowo, zgłaszają się do mnie konsumenci, który zapłacili za towar dokonując przelewu na konto firmy lub płacąc kurierowi przy odbiorze, a po rozpakowaniu przesyłki okazywało się, że nie jest to produkt, który zamówili. Jest to praktyka stosowana często przez firmy, które zamiast produktu, który został zamówiony, wysyłają zamiennik bardzo niskiej jakości. Dopiero wówczas konsumenci uświadamiali sobie, że padli ofiarą oszustwa. Dodatkowo, okazywało się, że firmy maja siedzibę nawet poza granicami Unii Europejskiej.

Zachęcam, aby sprawdzić sprzedawcę, gdy jego nazwa zawiera skrót LTD, bowiem oznacza to np. brytyjską spółkę.  W regulaminach warunków sprzedaży często znajdują się zapisy, że zwrotu towaru – na swój koszt – konsument musi dokonać na wskazany adres, może to być magazyn w Chinach. Kolejnym problemem okazuje się próba zgłoszenia przestępstwa oszustwa do organów ścigania, bowiem w świetle przepisów towar został wydany, a warunki umowy oczywiście przewidują zwrot towaru. Jeżeli konsument ma zastrzeżenia co do jakości otrzymanego produktu, to przecież zawsze może zgłosić reklamację albo zwrócić towar na swój koszt. Ryzyko nieodzyskania wpłaconej kwoty jest bardzo wysokie.

Niedawno konsumentka zwróciła moją uwagę na reklamę jednej z bardzo dużych i znanych sieciówek odzieżowych. Reklama pojawiła się na portalu społecznościowym i informowała o przecenie wszystkich produktów o 70-80 %. Po kliknięciu w reklamę została rzekomo przekierowana na stronę internetową tego sklepu. Łudząco podobna strona zawierała wszystkie wskazane promocje i numer rachunku bankowego do przelewu należności w euro. Tknięta złym przeczuciem zrezygnowała z zakupów i zalogowała się na stronę sklepu poprzez ogólną wyszukiwarkę internetową. Jak się okazało, tych promocji wcale nie było i numer konta też się nie zgadzał.

Bądźmy czujni i ostrożni w obliczu zwiększającej się ilości oszustw internetowych.

Aneta Cieślicka
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Kołobrzegu

reklama

reklama

reklama

reklama

Dodaj komentarz

UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.

Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.

Zgody wymagane prawem - potwierdź aby wysłać komentarz



Kod antyspamowy
Odśwież

Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo AMBERPRESS z siedzibą w Kołobrzegu przy ul. Zaplecznej 9B/6 78-100 Kołobrzeg, o numerze NIP: 671-161-39-93. z którym możesz skontaktować się osobiście pod numerem telefonu 500-166-222 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość mailową na adres poczta@miastokolobrzeg.pl Jednocześnie informujemy że zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych przysługuje ci prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania w zakresie wynikającym z obowiązującego prawa.

reklama