Clear Sky

16°C

Kołobrzeg

20 czerwca 2024    |    Imieniny: Bogna, Florentyna, Rafał
20 czerwca 2024    
    Imieniny: Bogna, Florentyna, Rafał

Redakcja: tel. 500-166-222 poczta@miastokolobrzeg.pl

Portal Miasto Kołobrzeg FBPortal Miasto Kołobrzeg na YT

Regionalny Portal Informacyjny Miasta Kołobrzeg i okolic

reklama

reklama

Cieślicka radzi: Gdy hotel na zdjęciu wyglądał inaczej niż w rzeczywistości…

W ostatnich latach słyszeliśmy o upadłości kilku dużych biur podróży i problemach turystów z powrotami z wakacji. Wszystkie te informacje zaniepokoiły konsumentów i pojawiło się wiele pytań oraz wątpliwości o rzetelność organizatorów wycieczek. Myślę, że w pierwszej kolejności konsumenci powinni sprawdzić, czy dany organizator turystyki został wpisany do rejestru organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych. Informację możemy uzyskać u marszałka województwa właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy. Wszystkie te dane możemy również sprawdzić w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych.

Oczywiście, jeśli chodzi o rozbieżności w zakresie np. zdjęć w katalogach, a rzeczywiście wyglądającym hotelem, żadne rejestry nie pomogą. Wówczas nie pozostaje nic innego, jak zgłoszenie reklamacji. W tym zakresie również zdarzają się problemy, bowiem konsumenci ustnie informują rezydenta o zastrzeżeniach w zakresie realizacji umowy, nie zgłaszając pisemnej reklamacji bezpośrednio do organizatora turystyki. Warto zrobić zdjęcia i ewentualnie poprosić innych wczasowiczów o potwierdzenie zaistniałych zdarzeń. Wskazuję ogólną poradę, bowiem sytuacji może być wiele i mogą różnić się zakresem. Konsumenci najczęściej domagają się zakwaterowania w innym hotelu, ale równie często biura podróży odmawiają takiej zmiany. Nieuwzględnienie reklamacji w zakresie niektórych roszczeń konsumentów może mieć podstawę w przepisach ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Organizator turystyki zobowiązany jest do usunięcia niezgodności, chyba że jest to niemożliwe albo wiąże się z kosztami, które są niewspółmiernie wysokie w stosunku do zakresu niezgodności i wartości usług turystycznych, których one dotyczą.

Inaczej roszczenia reklamacyjne konsumenta kształtują się, gdy niezgodność istotnie wpływa na realizację imprezy turystycznej, a organizator turystyki nie zdoła usunąć tej niezgodności w rozsądnym terminie wyznaczonym przez podróżnego. Wówczas podróżny ma prawo do rozwiązania umowy o udział w imprezie turystycznej, bez opłaty za jej rozwiązanie. Jeżeli impreza turystyczna obejmuje również transport, organizator turystyki zobowiązany jest wówczas do zapewnienia powrotu podróżnego do kraju równoważnym środkiem transportu niezwłocznie i bez obciążania dodatkowymi kosztami. Często jednak nie jest możliwe zaproponowanie świadczeń zastępczych lub konsument je odrzuca, wówczas konsument jest uprawniony do uzyskania obniżenia ceny lub odszkodowania, lub zadośćuczynienia, bez rozwiązywania umowy o udział w imprezie turystycznej.

Aneta Cieślicka
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Kołobrzegu

reklama

reklama

Dodaj komentarz

UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.

Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.

Zgody wymagane prawem - potwierdź aby wysłać komentarz



Kod antyspamowy
Odśwież

Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo AMBERPRESS z siedzibą w Kołobrzegu przy ul. Zaplecznej 9B/6 78-100 Kołobrzeg, o numerze NIP: 671-161-39-93. z którym możesz skontaktować się osobiście pod numerem telefonu 500-166-222 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość mailową na adres poczta@miastokolobrzeg.pl Jednocześnie informujemy że zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych przysługuje ci prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania w zakresie wynikającym z obowiązującego prawa.

reklama