Overcast Clouds

11°C

Kołobrzeg

29 kwietnia 2024    |    Imieniny: Piotr, Robert, Bogusław
29 kwietnia 2024    
    Imieniny: Piotr, Robert, Bogusław

Redakcja: tel. 500-166-222 poczta@miastokolobrzeg.pl

Portal Miasto Kołobrzeg FBPortal Miasto Kołobrzeg na YT

Regionalny Portal Informacyjny Miasta Kołobrzeg i okolic

reklama

reklama

Cieślicka radzi: Gdy „superszybki” internet nie „śmiga”…

Operatorzy telekomunikacyjni prześcigają się w ofertach usług, a konsumenci z coraz większą ostrożnością podchodzą do reklam. Mimo to, wciąż zgłaszają się do mnie osoby, które z dużą rozwagą, po wcześniejszych analizach ofert, są rozczarowani jakością świadczonych usług przez firmy telekomunikacyjne.

Przykładowo, w ciągu ostatnich kilku tygodni mieszkańcy naszego powiatu zgłosili do mnie skargi związane z działalnością dostawcy internetu. Konsumenci zachęceni reklamą i zapewnieniami pracowników salonu operatora zawarli umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym o dostęp do internetu. Co istotne, dostęp do internetu miał mieć charakter stacjonarny, nazywany domowym. Oznacza to między innymi, że usługodawca zapewnia dostęp do internetu pod konkretnym, ustalonym adresem. Oburzeni konsumenci próbowali rozwiązać umowę, ponieważ internet nie działał. Wracali do salonu operatora albo dzwonili na infolinię, ale tam otrzymywali informacje, że rozwiązanie umowy wiąże się z zapłatą określonej kwoty. Konsumenci byli zdziwieni, bo przecież internet nie działa i nie minęły dwa tygodnie od podpisania umowy. W dodatku tzw. kara do zapłacenia jest bardzo wysoka.

Wiele osób jest przekonanych, że od każdej zawartej umowy telekomunikacyjnej mogą w terminie 14 dni odstąpić bez ponoszenia kosztów. Przypominam, że przepisy ustawy o prawach konsumenta dają konsumentom prawo do odstąpienia od umowy, ale tylko gdy była ona zawarta na odległość (np. telefonicznie) lub poza lokalem (np. podczas wizyty przedstawiciela handlowego). Oznacza to, że jeżeli podpiszemy umowę w salonie operatora, to już od takiej umowy nie możemy odstąpić. W sytuacji, gdy konsument będzie chciał bez uzasadnienia rozwiązać taka umowę zawartą w salonie, to operator może żądać zwrotu tzw. ulgi promocyjnej. Często wynosi ona wartość promocyjnego abonamentu lub obniżonej ceny aparatu telefonicznego. Zobowiązanie takie wynika z tego, że umowa zawierana jest na czas promocji, najczęściej na 24 miesiące.

Natomiast w sytuacji, gdy pomimo zapewnień operatora, że stałe łącze będzie w danej miejscowości działało bez zarzutu, a usługa faktycznie nie jest świadczona, konsumenci powinni niezwłocznie zgłosić reklamację do operatora. Zgłoszenie winno mieć formę pisemną, np. drogą elektroniczną. Zdarza się bowiem, że rozmowa z pracownikami infolinii jest niewystarczająca lub nieskuteczna.  Jeżeli po rozpatrzeniu reklamacji usługa nadal będzie wadliwie świadczona, konsument będzie miał prawo do obniżenia abonamentu lub rozwiązania umowy z winy operatora, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Aneta Cieślicka
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Kołobrzegu

reklama

reklama

Dodaj komentarz

UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.

Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.

Zgody wymagane prawem - potwierdź aby wysłać komentarz



Kod antyspamowy
Odśwież

Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo AMBERPRESS z siedzibą w Kołobrzegu przy ul. Zaplecznej 9B/6 78-100 Kołobrzeg, o numerze NIP: 671-161-39-93. z którym możesz skontaktować się osobiście pod numerem telefonu 500-166-222 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość mailową na adres poczta@miastokolobrzeg.pl Jednocześnie informujemy że zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych przysługuje ci prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania w zakresie wynikającym z obowiązującego prawa.

reklama