Wprowadzenie internetowej rejestracji klientów w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowegomiało ułatwić załatwianie spraw. Nie wszyscy jednak tego chcą.
Wydział Komunikacji to najbardziej oblegany wydział starostwa. Prawa jazdy, dowody rejestracyjne, tablice i inne powody gromadzą na pierwszym piętrze urzędu powiatowego tłumy. Najpierw była kamerka internetowa, dzięki której można było sprawdzić, czy jest aktualnie kolejka, czy nie. Teraz zwiększono powierzchnię wydziału i wprowadzono system kolejkowy oraz rejestrację internetową. Też źle.
Starsza kobieta skarży się, że są kolejki. Gdy jest dużo chętnych - kolejki muszą być. Ale pani skarży się, że inni są obsługiwani bez kolejki. Urzędnicy podpowiadają, że można zarejestrować się przez internet na kolejny termin i wtedy w kolejce stać nie trzeba. Ale to kobiety nie przekonuje, bo nie wszyscy mają dostęp do internetu i wszyscy powinni stać w kolejce. Pomstowanie na urzędników za to, że można ułatwić rozwiązywanie poszczególnych problemów wynika z tego, że wszyscy chcą mieć wszystko zrobione "od ręki". A to niemożliwe. Czy więc starostwo zrezygnuje z wprowadzonych zmian?
- Na pewno nie - rozwiewa wątpliwości Marlena Wasilewicz, rzecznik prasowy starosty kołobrzeskiego. - Od niedawna na załatwienie sprawy w Wydziale Komunikacji można umówić się przez internet na stronie www.powiat.kolobrzeg.pl wchodząc w serwis Powiatu Kołobrzeskiego, a następnie na głównej stronie klikając w Wydział Komunikacji. Bookowanie terminu przez internet skraca do minimum czas oczekiwania w starostwie. Rezerwacja może być już na kolejny dzień w godzinach od 10.00 do 14.30 pod warunkiem, że akurat taka godzina jest wolna. Zamiast pobierać bilet na miejscu, czekać, stać w kolejce i nierzadko się denerwować, wystarczy zarezerwować sobie wizytę w internecie. Przyjść 5 minut wcześniej i potwierdzić poprzez wpisanie swojego numeru PESEL obecność, a wówczas podchodzimy bez kolejki, na umówioną godzinę. Już teraz codziennie w Wydziale Komunikacji załatwianych jest w ten sposób 4-8 osób - dodaje Wasilewicz.
Wasilewicz przypomina, że takie systemy są coraz bardziej powszechne w wielu urzędach w całej Polsce, bo usprawniają obsługę klientów. - Nawet w salonie telefonii komórkowej można umówić się na konkretny termin, wystarczy chcieć - przypomina rzeczniczka. Faktycznie, wystarczy kliknąć (zobacz).
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.