Dworzec kolejowy w Kołobrzegu to istne kuriozum. Jest zamykany wieczorem, pomimo kursujących pociągów. W tej sprawie interweniuje poseł PiS.
Szanowny Pan
Sławomir Nowak
Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
zapytanie poselskie w sprawie: skandalicznej i całkowicie niezrozumiałej sytuacji braku poczekalni na odrestaurowanym dworcu kolejowym w Kołobrzegu, największym uzdrowisku w Polsce oraz jego zamknięciu po godz. 22.00
Uzasadnienie:
Obecnie, przestało to być nawet śmieszne! Początkowo obiecywano, usprawiedliwiano, że to sytuacja przejściowa, że zmieni się to w sezonie wczasowym. Zresztą, nikt na poważnie nie brał pod uwagę, że brak poczekalni na dworcu kolejowym czy też zamknięcie dworca po godz. 2200, tym bardziej w okresie sezonu w Kołobrzegu zostało z góry zaplanowane i ostatecznie stanie się faktem.
A jednak, to się stało!
Upłynęło już 2 lata (sic!), od czasu, kiedy to PKP S.A. dokonało poważnej i potrzebnej inwestycji odrestaurowania dworca kolejowego w Kołobrzegu za kwotę ok. 1,2 mln zł (choć TV Szczecin podaje sumę 6 mln zł). Tak zmodernizowany dworzec kolejowy miał być chlubą miasta i PKP.
W istocie stał się źródłem kpin i złorzeczeń podróżnych! Ponadto, odnowiony dworzec kolejowy jawi się jako wyraz całkowitego braku empatii, profesjonalizmu i wymaganych rozwiązań dla pokonywania barier dla niepełnosprawnych. Nie tylko nie zainstalowano windy i odpowiednich przejść dla rzeszy podróżnych przyjeżdżających w sezonie do Kołobrzegu, ale całkowicie zignorowano (o, zgrozo!) wymóg windy dla niepełnosprawnych!
I choć na zewnątrz i wnętrze dworca kolejowego w Kołobrzegu robią bardzo dobre wrażenie, zaniedbania oraz skandaliczny i całkowicie niezrozumiały pomysł braku poczekalni i jego zamykanie po godz. 2200 oraz brak stosownych przejść i windy na dworcu w mieście, będącym największym w Polsce i uznanym w Europie uzdrowiskiem, całkowicie niweczy cel i rozmach tejże inwestycji. Tym bardziej, że wpompowano w ową inwestycję 1,2 mln zł (a wg innych źródeł aż 6 mln zł?!).
Pytania:
1/ Czy Pan Minister w trybie pilnym i zdecydowanym spowoduje, by odrestaurowany dworzec kolejowy w Kołobrzegu stał się rzeczywiście chlubą Kołobrzegu i PKP S.A.?
2/ Ile w Polsce, wybudowano bądź odrestaurowano dworców kolejowych bez poczekalni i zamykanych w godzinach nocnych?
Czesław Hoc
Poseł Prawa i Sprawiedliwości
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.