Overcast Clouds

14°C

Kołobrzeg

3 lipca 2024    |    Imieniny: Anatol, Jacek, Tomasz
3 lipca 2024    
    Imieniny: Anatol, Jacek, Tomasz

Redakcja: tel. 500-166-222 poczta@miastokolobrzeg.pl

Portal Miasto Kołobrzeg FBPortal Miasto Kołobrzeg na YT

Regionalny Portal Informacyjny Miasta Kołobrzeg i okolic

reklama

reklama

informacje kołobrzeg, strategia, dyskusjaW Urzędzie Miasta odbyło się spotkanie w sprawie Strategii Rozwoju Miasta do 2020 roku. Było trochę uwag, ale generalnie strategia się podoba.


Strategia była opracowywana przez kilka miesięcy przez specjalnie powołany zespół, którego prace nadzorował Marek Jefremienko. Tłumaczył on zebranym na sali, że strategia ma być dokumentem zwartym i krótkim, ma odpowiadać na pytania co, a nie jak. Nie wszystkim to jednak się spodobało. Sporo uwag, zwłaszcza w zakresie gospodarki miał Jerzy Żulicki, argumentując, że brakuje mu odpowiedzi na pytania, dlaczego młodzi ludzie wyjeżdżają z Kołobrzegu za pracą i dlaczego toleruje się budowanie nowych marketów, które niszczą lokalną przedsiębiorczość. Kilku wystąpieniom Żulickiego sprzeciwił się prezydent Janusz Gromek, który nie zgodził się z twierdzeniami, że w Kołobrzegu nic nie się robi. Wskazywał budowę nowych dróg i inwestycje komunalne, z których korzystają powszechnie mieszkańcy, a Jerzy Żulicki ich nie dostrzega.

A oto analiza SWOT z wynikami dla naszego miasta:

SILNE
1. Duża aktywność gospodarcza mieszkańców.
2. Funkcja centrum turystycznego oraz administracyjnego dla subregionu.
3. Jakość środowiska naturalnego.
4. Miasto posiada potencjał do organizacji znaczących imprez.

SŁABE
1. Brak konsekwentnej promocyjnej linii miasta.
2. Brak oferty produktów turystyki całorocznej.
3. Krajowe i zagraniczne migracje, w tym głownie ludzi młodych, migrują najczęściej osoby młode, lepiej wykształcone, aktywne i przedsiębiorcze, studenci nie wracają do Kołobrzegu, pozostają w wielkich aglomeracjach, emigracja młodych mieszkańców miasta
4. Niski procent powierzchni pokrytej PZP – niecałe 50% miasta objęte zapisami mpzp – Brak planów na większości obszarów miasta.

SZANSE
1. Infrastruktura uzdrowiskowa, wypoczynkowa i turystyczna, w tym rozwinięta baza noclegowa o zróżnicowanych sektorach jakości.  
2. Dużo inwestycji mieszkaniowych – atrakcyjność położenia Kołobrzegu spowodowała wzrost budownictwa hotelowego, apartamentowego.
3. Największy port morski w regionie z kilkoma funkcjami.
4. Relatywna bliskość z Berlinem i państwami skandynawskimi.
5. Wykorzystywane surowce – kopaliny, borowiny, solanka.

ZAGROŻENIA
1. Aktywność organizacji pozarządowych jest nadal niewystarczająca, a skuteczność ich działania różna.
2. Krótki letni sezon turystyczny.
3. Peryferyjne położenie wobec ważnych węzłów drogowych, kolejowych, powietrznych – miasto obecnie znajduje się poza siecią tranzytowych dróg krajowych.

 

informacje kołobrzeg, strategia, dyskusja

informacje kołobrzeg, strategia, dyskusja

informacje kołobrzeg, strategia, dyskusja

reklama

reklama

Dodaj komentarz

UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.

Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.

Zgody wymagane prawem - potwierdź aby wysłać komentarz



Kod antyspamowy
Odśwież

Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo AMBERPRESS z siedzibą w Kołobrzegu przy ul. Zaplecznej 9B/6 78-100 Kołobrzeg, o numerze NIP: 671-161-39-93. z którym możesz skontaktować się osobiście pod numerem telefonu 500-166-222 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość mailową na adres poczta@miastokolobrzeg.pl Jednocześnie informujemy że zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych przysługuje ci prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania w zakresie wynikającym z obowiązującego prawa.

reklama